piątek, 16 maja 2014

Zmywarka & co

Od kilku lat jestem szczęśliwą posiadaczką zmywarki. Nie będę tu pisać o zaletach tego urządzenia, ale kilka słów o tym, co jest z nią bezpośrednio związane, czyli o produktach do niej.
Wydaje mi się, że bez względu, czego używamy, należy kupić i wsypać sól do zmywarki. Ja kupuję w Lidlu sól W5 - 2 kg za 5,99 zł. Z tego, co czytałam w interniecie wynika, że zadaniem soli jest regeneracja ogniwa zmywarki, więc chyba warto zainwestować parę złotych miesięcznie, aby przedłużyć funkcjonalność naszego skarbu:) Zresztą tu kluczowa jest kwestia stopnia twardości wody. Być może jak ktoś ma miękką, to starczy mu ta symboliczna ilość zawarta w tabletce, o ile jest to tabletka typu co najmniej 3w1.
Zauważyłam, że sól bywa albo gruba, albo drobna. ta z lidla jest gruba, a np rossmannowska drobna. Z nią miałam dziwny przypadek. Była akurat w promocji, więc kupiłam, ale po nasypaniu kontrolka braku soli nadal się świeciła. Było to dla mnie niezrozumiałe. Dopiero po przekopaniu netu znalazłam wskazówkę, żeby przemieszać sól w zbiorniku długą drewnianą łyżką, bo jakiś tam pływak jest nieaktywny ( pewnie przez konsystencję tej soli) Pomogło, ale do soli z rossmanna trochę się jednak zraziłam.
Drugi produkt do zmywarek to nabłyszczacz. Ja mam nadal pierwszą butelkę nabłyszczacza, który zakupiłam po nabyciu zmywarki, bo mam tak ustawiony poziom nabłyszczania ( wszak to chemia, która chyba osadza się na naszych naczyniach), że schodzi w niedużych ilościach. Czytałam wprawdzie, że można wlać tam ocet jako naturalny, ale przyznam, że nie miałam odwagi ze względu na zapach.

Na początku używałam niedrogich tabletek z lidla za aktywnym tlenem, ale z czasem zaczełam używać proszku, bo korzystam ze zmywarki codziennie ( 45 cm, czyli mała, a osób 5). .Zaletą proszku jest mozliwość stosowania programu krótkiego, który jest rzecz jasna najbardziej ekonomiczny.
Tabletki pod tym względem zawsze będą gorsze. Z czystym sumieniem mogę polecić proszek domol z rossmanna, którego zużyłam już kilka opakowań oraz proszek akuta, który był kiedyś w promocji w aldi.

Ostatnio tak wyszło, że kupiłam w dayli zestaw OXO do zmywarki za 26 zł. Była tam sól - 1,5 kg, nabłyszczacz - 0,5 l, 40 tabletek do zmywania oraz 2 tabletki do czyszczenia zmywarki. Cena wydała mi się kusząca, bo niestety proszek domol niestety podrożał - 19 zł, a promocji na niego już nie pamiętam.
Jako że przed tego typu zakupem lubię zerknąć do internetu na opnie o produkcie, to byłam trochę podejrzliwa, bo opinie były raczej negatywne. ale myślę sobie: raz kozie śmierć, zaryzykuję.
Tabletki zawsze przecinam na pół i na jedno mycie używam połówkę, bo w końcu są robione do zmywarek 60 cm, a że nastawiam program krótki, to te połówki tnę jeszcze na pół dla pewności. I niestety masakra. Naczynia niedomyte, osad po herbacie w kubkach,dyskwalifikacja :( Jednak mając zapas tabletek na dobre dwa miesiące spróbowałam jeszcze godzinny program w wyższej temperaturze i na szczęście efekty tu były przyzwoite.
Reasumując tabletki OXO w krótkim półgodzinnym prgramie są bezużyteczne.
Innych produktów OXO z tego zestawu jeszcze nie używałam, ale jesli będę mieć ciekawe spostrzeżenia, to na pewno opiszę.

W carrefourze kupiłam też raz następujący wynalazek: proszek do zmywarek Clear. Był naprawdę tani, bo opakowanie wielkości małego proszku do prania kosztowało mniej niż 4 zł. Wg mnie jednak była to chyba główna zaleta:(
Chyba myjąc ręcznie i to w pośpiechu usunęłabym lepiej osady z herbaty na białych kubkach. Muszę mu jednak oddać sprawiedliwość, że sztućce jakby przejrzały, zrobiły się lśniące. Jednak to trochę za mało jak dla mnie. Na szczęście można go wykorzystać do jakichś przypalonych garów i pozbyć się tych przypaleń, pewnie najlepiej przy otwartym oknie, bo zapach również nie należy do atutów tego proszku. Nie polecam i nie kupię na pewno.



10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również miałem mały problem z wyborem zmywarki pod zabudowę, lecz udało mi się to rozwiązać. Na tą chwilę po przeczytaniu porad z http://zielonydomek24.pl/poradnik-jaka-zmywarke-do-zabudowy-wybrac/ udało mi się znaleźć tą jedną wyjątkową zmywarkę pod zabudowę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmywarka to bardzo przydatne urządzenie i jeśli ktoś nie ma to warto o takim zakupie pomyśleć. To nie tylko oszczędność czasu, ale też wody, nie mówiąc też o wygodzie. Już do samego użytkowania to są potrzebne różne preparaty, między innymi będzie potrzebna sól ochronna. To na https://allegro.pl/produkt/finish-sol-ochronna-do-zmywarki-1-5-kg-d18b6742-fc3e-4c28-9d88-42a63c7eeb1e można zamówić. Stosuje się ją po to, żeby zmiękczała wodę, redukowała kamień, też sama zmywarka lepiej działa. Jak już ma się taki sprzęt to i środki trzeba odpowiednie wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie jeśli chcemy korzystać z naszego sprzętu AGD jak najdłużej to jak najbardziej musimy o niego dobrze dbać. W przypadku pojawienia się awarii na pewno warto zgłosić się do serwisu http://serwisagd.wroclaw.pl/ który bez problemu poradzi sobie z naprawą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na dobrą sprawą dla mnie również bardzo ważnym urządzeniem w domu jest pralka i nie wyobrażam sobie sytuacji jak bym jej nie miała. W momencie gdy mi się ona zepsuje to wtedy wiem, że w serwisie AGD https://serwisagd-technik.pl/naprawa-pralek-wroclaw/ zawsze mogę liczyć na profesjonalną naprawę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też sobie nie wyobrażam już życia bez zmywarki, mycie ręczne naczyń to zdecydowanie nie dla mnie. Nie raz zdarzało się, że naczynia nie były tak umyte jak się spodziewałam ale to nie wina samego sprzętu a raczej produktów jakie do mycia stosowałam. Poza tabletkami trzeba pamiętać o uzupełnianiu soli, na https://ludwikekologiczny.pl/sol-ochronna-do-zmywarek/ widzę ofertę na sprawdzony i polecany produkt tego typu.

    OdpowiedzUsuń