poniedziałek, 12 maja 2014

Produkty do sprzątania część pierwsza

Ten post będzie nieco wbrew najnowszym ekologicznym trendom, no trudno. Z drugiej strony wiadomości o zastosowaniach octu czy sody w internecie całe mnóstwo. Każdy z nas ma wybór i kto chce lub musi z przyczyn zdrowotnych, może stosować środki naturalne, ale osobiście nie wyobrażam sobie sprzątania bez niektorych preparatów:
- mleczko do czyszczenia kuchni marki TESCO. Jest to mleczko daisy 3w1 w nowej oprawie, ale na szczęście receptura się nie zmieniła i działa tak samo rewelacyjnie. Niepozorny spray o pojemności 750 ml zawierający żółtą ciecz za bodajże 4,50 czy 5 zł jest niezastąpiony w mojej kuchni. Myję nim i wyłącznie nim moją kuchenkę ze stali nierdzewnej i nie zamieniłabym tego mleczka w sprayu na żaden inny nie wiem jak reklamowany produkt.
 Największa wg mnie zaleta to oprócz dokładnego mycia to bardzo łatwe spłukwanie, bo nic się specjalnie nie pieni i nie rozmazuje, jak w przypadku innych produktów, łącznie z renomowanymi mleczkami. Bliźniaczy spray do łazienki zawierający dla odmiany ciecz niebieską nie wzbudził mojego entuzjazmu, a zapach kwalifikował go niemal do wtop. Mleczko ma jedyną wadę, a mianowicie dostępność, bo jest tylko w tesco i to nieraz wykupione niestety...

- kolejny produkt bardzo przydatny w kuchni to płyn W5 z lidla usuwający kamień i rdzę ze stali nierdzewnej i plastiku. Sprzedawany jest w butelkach o pojemności 0,5 litra za całe 4 zł, ale ja go z miejsca przelewam do butelki ze sprayem, bo tak mi się go wygodniej dozuje.
Podstawa pod suszarkę, czyli ta część zlewu ze stali nierdzewnej, która zlewem już nie jest, wygląda po 4 latach praktycznie jak ze sklepu. Jest to jedyny produkt, po użyciu którego nie ma żadnych plam ani zacieków. Z doświadczenia wiem, ze kamień z plastiku usuwa również rewelacyjnie, z tym że tu czas stosowania znacznie wydłużam, z przepisowej minuty do niemal półgodziny, ale zapuszczone swego czasu kubki do zębów wyglądały jak nowe po tym zabiegu. Jednak już do baterii nie polecam, no chyba że producent zezwala na działanie kwasami. Ja niestety tym płynem chyba wypaliłam szczelinę, którą woda sikała  i trzeba było po 4 latach baterię wymienić. Jednak w instrukcji  nowej baterii jest napisane,żeby myć łagodnymi środkami, typu mydło, więc się stosuję.

No to po tych hymnach pochwalnych czas na słowo krytyki. W związku z remontem łazienki, kupiłam preparat do nowej kabiny prysznicowej ( zabawne, że w instrukcji kabiny prysznicowej zakazano stosować preparatów do kabin prysznicowych, ale zaryzykowałam ;))
Preparat do mycia łazienek i kabin prysznicowych marki abra polskiej firmy chyba ŚWIT kupiłam w sklepie dayli i niestety jestem zmuszona zaliczyć go do wtop. Nie był specjalnie drogi, chyba 5 czy 6 zł, a może nawet jest skuteczny, jednak wydziela tak duszące opary, że w kabinie prysznicowej nawet przy otwartych drzwiach stwarza to wielki dyskomfort. Może w ogromnej łazience dałoby się to jakoś wytrzymać, ale jak dla mnie ta cecha dyskwalifikuje ten produkt.

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednym z fajniejszych produktów, który ja również używam do sprzątania jest neutralizator zapachu https://neutralizatoryzapachu.pl/ gdyż nie lubię tych woni chemicznych od środków sprzątających. Wtedy w całym mieszkaniu bardzo ładnie pachnie - naturalnie i w sumie o to chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze ogólnie do tego całego rytuału dodałabym sprawdzony oczyszczacz powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/ jeżeli lubimy zdrowo oddychać. Myślę, że tak jest więc zadbajmy nie tylko o czystość,a le również o to jakie powietrze mamy dookoła siebie w mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz oczyszczacza warto zwrócić moim zdaniem uwagę na urządzenia do nawilżania powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza. Za ich pomocą powietrze w naszym domu zawsze będzie dobrej jakości, wolne od wszelkich patogenów oraz szkodliwych substancji chemicznych. Nawilżacz utrzyma wilgotność na odpowiednim poziomie i tym samym uchroni nas przed skutkami nadmiernie przesuszonego powietrza.

      Usuń
  4. Nie tylko produkty czystości są ważne – nie należy zapominać również o zakupie wysokiej jakości artykułów gospodarstwa domowego. Miejsc, w których można dokonać ich zakupu na szczęście nie brakuje, a sklep internetowy https://www.leifheitsklep.pl/drazki/drazek-do-mopa-clean-twist-p-89133 jest jednym z nich.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda sprzątanie jest ważne ale kiedy mówimy o np. kuchni to ja jestem przekonana, że korzystanie ze sprawdzonego sprzętu AGD również jest ważne. Gdy nie wiemy na jaki sprzęt się zdecydować to wtedy firma http://serwisagd.wroclaw.pl/oferta-montaz-agd służy pomocą oraz jest w stanie przeprowadzić montaż.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak działa Twój ekspres do kawy? Na stronie https://serwisagd-technik.pl/ znajdziesz wiele informacji na ten temat oraz wiele innych przydatnych porad dotyczących serwisu urządzeń AGD.

    OdpowiedzUsuń